אתגר הקשב של דור האינטרנט
לפני כעשור נמדד זמן הקשב הממוצע של האדם ועמד על 12 דקות. מדידות עדכניות קובעות כי כיום זמן הקשב הממוצע עומד על כ-5 דקות בלבד. מחקרים שונים מצביעים על חלקו של האינטרנט בירידת זמן הקשב: שפע מקורות המידע, קלות המעבר וריבוי הגירויים, הם רק חלק מהמאפיינים של הרשת אשר הופכים את הגולש הממוצע ליצור תזזיתי הנמצא במרדף קבוע אחר הגירוי הבא.
האתר הקומי College Humor העמיד אתגר בפני קהל הגולשים: האם תצליחו לצפות בסרטון וידאו בן כ-3 דקות ברצף? אתם יודעים מראש שאין בסרטון גורים כלבים חמודים, ביצוע מרגש לשיר או הפתעה מיוחדת -רק אדם היושב ומדבר על רמת הריכוז שלכם. המשימה היא לצפות בסרטון במלואו בלי להריץ קדימה, בלי להציץ בסלולארי, לבדוק מיילים או לבדוק מה התעדכן בפייסבוק. איננו יודעים כמה מתוך למעלה מ-6.1 מיליון הגולשים הצליחו באתגר, אבל המספר הזה מעיד כי הרעיון הזה נוגע למספיק אנשים: איך אני נוכח אך ורק ברגע הזה, והאם אני מצליח להגיע לעומקה של החוויה.
3 דקות של הקשבה וריכוז בחוויה אחת בלבד. בהצלחה.
כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
כיצד הופך קשר רגיל לחברות עמוקה – ומה השפעתו על בריאותנו בטווח הרחוק?
ידידות ממבט ראשון – האם למערכות יחסים חבריות צריכה להיות תועלת?
יכולת אישית עדיפה על קשרים שטחיים – אשליית הנטוורקינג ויתרונם של השקטים
עוד מרדיו מהות החיים: